Symposium 'Lokale seniorenbehoefte in beeld'

  • 12:30 uur
  • 17:30 uur
  • Sandton Hotel De Roskam in Rheden
  • Zorg Innovatie Forum

Active Ageing Nederland presenteert op donderdag 6 juli aanstaande de nieuwe Monitor Seniorvriendelijke Gemeenten. Dit nieuwe instrument toont aan wat ouderen in hun gemeente echt belangrijk vinden. De monitor is ontwikkeld in samenwerking met onderzoeksbureau Motivaction en AgeWise, een bureau dat is gespecialiseerd in seniorenmarketing en –communicatie.

Het symposium is bedoeld voor bestuurders en beleidsmakers van gemeenten en voor professionele organisaties die zich met hun producten en diensten op senioren richten. Tijdens het symposium wordt toegelicht hoe de monitor de wensen, meningen en behoeftes van ouderen in een gemeente in beeld brengt.

Heeft u belangstelling voor de Monitor Seniorvriendelijke Gemeenten? Kom dan naar het symposium 'Lokale seniorenbehoefte in beeld' in Sandton Hotel De Roskam in Rheden. Aanmelden kan via deze link.
Deelname aan het symposium is al mogelijk vanaf 25 euro! Ga naar onze website voor het volledige programma.
 

Jacques Allegro spreker op 6 juli
Jacques Allegro, initiatiefnemer van het eerste stadsdorp in Amsterdam, verzorgt een inleiding tijdens het symposium ‘Lokale seniorenbehoefte in beeld’. De coöperatieve vereniging StadsdorpZuid werd ruim 6 jaar geleden opgericht met als doel ouderen zo lang mogelijk zelfstandig thuis te laten wonen. Het initiatief brengt 50-plussers uit de buurt met elkaar in contact.

Naast Jacques Allegro hoort u op donderdag 6 juli tijdens het symposium onder meer Edgar Keehnen (directeur AgeWise en auteur van het boek Grey Ocean Strategy) en strateeg Jasper Klapwijk aan het woord. Het volledige programma van ons symposium vindt u hier.
 

Bezoekers ontvangen gratis 'Grey Ocean Strategy'
Voor iedereen die zich met producten en diensten richt op de sterk groeiende seniorenmarkt is ‘Grey Ocean Strategy’ een interessant boek. De auteur is Edgar Keehnen (1962) die zich sinds het jaar 2000 heeft gespecialiseerd in vijftigplusmarketing. Tijdens het symposium verzorgt hij een presentatie over ‘De mindset van senioren’. Keehnen is directeur van het bureau AgeWise. Hij is tevens part-time docent Marketing aan de Hogere Hotelschool Den Haag. Het boek ‘Grey Ocean Strategy’ (dat in het Engels is geschreven) belicht de mindset en het consumentengedrag van 50-plussers. Naast de theorie biedt het boek vele praktijkvoorbeelden. Alle bezoekers van het symposium krijgen het boek gratis mee naar huis. De winkelwaarde van het boek is ongeveer € 30,-.
 

Aandachtsgebieden

Zorg Innovatie Forum